De officiƫle website van

Eerste competitiewedstrijd JO8-1

Afgelopen weekend was het dan zover de eerste competitie wedstrijd van dit seizoen. Na een aantal trainingen en een uitnodiging vanuit Noorden voor een oefenwedstrijd ging het vandaag voor de competitie.
Onze tegenstander was Alphia Jo8-5. Omdat Kay,Riff en Scott er niet waren ivm een motorcross weekend hielden we nog 7 spelers over. Na een goede warming-up en een korte bespreking kon de wedstrijd beginnen. Na een rustig begin van de wedstrijd en wat goede kansen voor Mats Jaxx en Jim was het toch Alphia wat op voorsprong kwam. Daley was kansloos op het schot van een speler van Alphia waardoor er 0-1 op het scorebord stond. Niet veel later maakte ze ook de 0-2. Daarna wisten de jongens wat ze moesten doen en gingen ze op jacht naar doelpunten. Na een paar mooie aanvallen was het Mats die de aansluitingstreffer maakte en de stand naar 1-2 bracht. Finn nam de 2-2 voor zijn rekening en Jim had er binnen een minuut 2 in het netje liggen wat betekende dat we ineens met 4-2 voor stonden. Alphia liet het er niet bij zitten en gingen weer vrolijk verder met aanvallen. Na een aantal aanvallen die werden gestopt door Duuk en Milan was het toch Alphia dat scoorde door een onhoudbaar schot in de korte bovenhoek 4-3. Vlak voor rust probeerde Milan nog een bal van de lijn te halen maar was net iets te laat waardoor we met 4-4 gingen rusten. In de rust werd er van keeper gewisseld en ging Daley lekker voetballen en Finn op doel. Al vrij snel in de tweede helft kwam Alphia op voor sprong na een goed uitgespeelde aanval 4-5. Bij een volgende aanval van Alphia onderschepte Duuk goed de bal en ging hij er vandoor langs de zijlijn. Zijn schot in de korte hoek belande achter de keeper in het doel en zo stond het alweer gelijk 5-5. Niet veel later was het Jim die uit de kluts de bal hard achter de keeper van Alphia schoot en ons weer op voorsprong zette 6-5. Alphia werd ook nog van het scoren afgehouden door goed keeperswerk van Finn en van onze verdedigers. Vlak voor tijd was het dan toch raak een zo kwam de uitslag op 6-6 te staan. Er is hard gewerkt door iedereen om de overwinning over de streep te trekken maar uiteindelijk was het publiek de grote winnaar. Volgende week staat er een wedstrijd tegen TAVV op het programma en gaan we proberen met veel plezier en strijd de punten mee naar huis te nemen.