SVZ Vr1 door in de beker!

Afgelopen Zaterdag stond de derde bekerwedstrijd van de poule op de kalender.
Vrouwen 1 zou genoeg hebben aan een puntje om door te bekeren.
Na de winst op Ter Leede en EMM kwam ditmaal Fc Lisse naar Zevenhoven.
Of we helemaal de gewenste voorbereiding hadden dit weekend kan je over twijfelen maar het was in ieder geval wel heel gezellig.
We kwamen als team op vrijdag avond al bij elkaar.
Een gezamenlijk etentje bij de Klinker in Noorden om het seizoen eens lekker te laten starten.
We waren bijna compleet en ook Tessie onze aanvoerster van vorig seizoen was er gezellig bij.
Er werden meerdere ouwe verhalen opgehaald en voor de rest vooral heel veel over niet voetbalzaken gesproken. Zo hoort het natuurlijk ook als je een uitje met elkaar hebt.
De trainer werd er even op geattendeerd dat het team ook een dansje heeft. Natuurlijk moest dit even gezamenlijk gedaan worden. (jammer dat er ook bewijs van is)
Na een geslaagde avond ging bijna iedereen weer naar huis, al konden er een paar de verleiding van Zevenhoven on Wheels niet weerstaan en waren nog iets later thuis als de rest.
Kortom we startte zaterdag naast onze blessures en zieken met een aardig verzwakt/vermoeit team.
Om 12 uur op veld 1 van sportpark Zevenhoven startte de wedstrijd.
Al snel werd duidelijk dat dit een zware tegenstander ging worden.
Gelukkig wist onze niet fitte Kim wel al snel te scoren en stonden we met 1-0 voor na een minuut of 11.
Het spel ging over en weer met kansen voor beide teams. Soms ging het er ook fel aan toe en ook waren bepaalde dames niet op hun mondje gevallen.
Gelukkig wist Kim nog een keer de bal achter de keepster te krijgen en gingen we de rust in met een 2-0 voorsprong.
In de rust was het toch even puzzelen.
Met 2 “verplichte” wissels vanwege blessureleed en ziek zijn werd de puzzel toch uiteindelijk weer ingevuld.
In de rust werd nog even doorgenomen dat we echt niet goed speelde. De makkelijkste ballen kwamen niet aan en dat zorgde voor onnodig balverlies.
Hopelijk ging dat in de tweede helft beter.
Dat bleek alleen niet helemaal het geval te zijn.
De tweede helft kwamen we alleen maar meer onder druk te staan en resulteerde dan ook in een doelpunt voor Lisse.
Na 66 minuten stond er 2-1 op het scorebord.
Nu hadden we een puntje genoeg maar we zijn nog nooit aan een wedstrijd begonnen om hem niet te winnen.
Kortom het doel is door in de beker met 9 punten.
Ondanks dat Lisse nog een keer op de paal en de lat wist te schieten hebben we dat dan ook gehaald.
Deze week gaan we gebruiken om allemaal weer fit te worden.
En dan wacht zaterdag de eerste competitie wedstrijd op ons.
Uit tegen het zelfde Lisse van afgelopen Zaterdag.
Die week erna spelen wij weer om 12 uur thuis.
Kom dan gerust op tijd en geniet daarna ook van het eerste en de zevende helft!!