SVZ Vr1 wint de eerste bekerwedstrijd

Het bekertoernooi voor de dames van Zevenhoven is van start gegaan.
In een poule met EMM, Fc Lisse en Ter Leede stond als eerste het team uit Sassenheim op het programma.
Zo op het eerste gezicht niet echt een makkelijke poule met ook nog 2 teams die we ook in de competitie tegen gaan komen.
Maar zoals gezegd eerst Ter Leede.
Op deze zonnige 31 Augustus waren we verre van compleet. Door vakantie, werk, bruiloft en blessureleed miste we de nodige speelsters.
Gelukkig konden wij beroep doen op Petra en Esmee van Vr2 en Esmee van de MO20.
Om 12 uur ging de wedstrijd van start op een prachtig strak en kort gemaaid veld 1.
Al snel werd het duidelijk dat dit een ander potje ging worden als wat we in de oefenperiode hadden gespeeld.
De wedstrijd ging aan het begin dan ook aardig gelijk op, misschien iets meer balbezit voor ons.
Ook waren er voor beide teams kansen maar het was de keepster van Ter Leede die als eerste het bal uit het netje mocht vissen.
Na 15 minuten was het Ruby die de bal achter de doelverdedigster wist te krijgen.
Er werden nog wat kansjes gecreëerd maar dit was zonder succes.
Tijdens de extra drinkpauze halverwege de eerste helft werden er nog wat puntjes op de i gezet.
Dit extra momentje was trouwens geen overbodige luxe want het was ondertussen goed warm geworden.
Na de korte onderbreking was het nog steeds Zevenhoven wat de bovenliggende partij was maar door een smerig countertje stond het na 33 minuten opeens 1-1.
Deze kwam echt uit de lucht vallen zeg maar.
En even later was het onnodig balverlies was resulteerde in een achterstand.
Zo stond het opeens in minuut 45+1 1-2 compleet tegen de verhoudingen in kunnen we wel zeggen.
Gelukkig kwam er de nodige extra tijd bij vanwege de drinkpauze en wist Kim nog voor de rust (45+7) de gelijkmaker te maken. 2-2!!
In de rust werden de nodige aanpassingen gedaan. En uitvoorzorg ook gewisseld om nog meer blessures te voorkomen.
Ook was duidelijk dat de 2 tegendoelpunten niet nodig waren.
Na de rust in minuut 61 kregen we een beetje hulp van de verdedigster van Ter Leede.
Het was Ruby die de bal strak voor wilde geven maar de bal werd door de jonge dame uit Sassenheim zelf binnen gelopen.
Slechts 3 minuten later werd door goed positiespel uiteindelijk Laura de diepte in gestuurd en over de linkerkant van het veld snelde zij zich langs de verdediging en kon de bal afleggen aan Ruby. Toen was het verschil 2 doelpunten, 4-2 dat voelt toch lekker.
Vlak voor de drinkpauze in de tweede helft kreeg Kim van ons een aardige tik.
Zij moest dan ook het veld geblesseerd verlaten.
Esmee Bos van de Mo20 ging haar vervangen.
En niet onverdienstelijk moeten we zeggen.
In minuut 90+4 was het Esmee die de bal keurig onder de keepster doorschoot.
Zo stond het tegen het einde van de wedstrijd opeens 5-2.
Dat waren de eerste 3 punten in het beker toernooi!!!
De nodige supporters langs de lijn, op het terras en achter het doel hebben genoten van een mooie pot en natuurlijk kwam ook het minutenspel van VR1 ter spraken. Want ja 5-2 dat zijn de nodige winnaars.
Volgende week gaan we naar EMM en 14 September staat de thuis wedstrijd tegen Fc Lisse op het programma. Dus zet hem maar vast in jullie agenda.

Tot snel